X


Case11, Wydział Zarządzania WZ WNE UW SGH PW czyli studia Warszawa kierunki matematyczne, WNE UW

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Systems Competition
and Network Effects
Michael L. Katz; Carl Shapiro
Journal of Economic Perspectives,
Vol. 8, No. 2. (Spring, 1994),
pp. 93-115.
Produkty quasi-komplementarne

Samodzielnie nie dostarczają ogromnych
korzyści, zaś wspólnie (jako system) tworzą
nową jakość.

Nie muszą być „konsumowane” w stałej
proporcji.

Przykłady:

śruba + nakrętka

samochód + części zapasowe + serwis

kamera + obiektyw

komputer + oprogramowanie
Kryteria działalności uczestników
rynków „systemowych”

oczekiwania (nabywcy elementów muszą
być pewni, iż cały system stanie się
popularny)

kooordynacja

firm (czy produkować element systemu,
jeśli nie jest pewne, że system powstanie?)

konsumentów (czy zaistnieją sieciowe
efekty zewnętrzne?, czy inni też to kupią?)

osiągnięcie kompatybilności (czy produkt
zadziała w innym systemie?)
Decyzje uczestników rynków
„systemowych”

technology adoption decisions(ile osób to
kupi? jakie instytucje bądź mechanizmy
rynkowe powstaną by upowszechniać
zewnętrzne efekty sieciowe?)

product selection decisions(dlaczego
konsumenci kupią nasz produkt? czy
istnieją chętni by testować nasz produkt?)

compatibility decisions(czy firmy będą
decydowały się na nowatorskie rozwiązania?
jak prawa autorskie wpływają na system?)
Efekt zewnętrznego przyswajania – na
rynku pojedynczego systemu

na przykładzie sieci komunikacyjnej (e-
mail, użytkownicy dokumentów PDF, faks)

popyt jest funkcją
ceny
oraz
rozmiaru sieci
(możemy wydać na produkt sieciowy więcej,
mając pewność, że korzysta z niego wiele
osób)

w grę wchodzą oczekiwania konsumentów
(liczba sprzedanych produktów zależy od
tego, w jaki rozmiar sprzedaży wierzą
konsumenci) – wiele punktów równowagi
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • natro.keep.pl
  • Copyright � 2016 Lisbeth Salander nienawidzi mężczyzn, którzy nienawidzą kobiet.
    Design: Solitaire

    Drogi uĹźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.