Carrie Mason-Draffen postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań helion, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Postępowanie z uciążliwymi pracownikami
24.
Agresywnym pracownikom
przedstaw alternatywę, a nie tylko obiekcje. . . . . . . . . . . 40
25.
Prowadź dokumentację
niepożądanych zajść i zachowań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
26.
Obserwuj przebieg rozmów
telefonicznych trudnych pracowników . . . . . . . . . . . . . . 43
27.
Dostrzegaj pracowników,
którzy potraią rozwiązywać konlikty . . . . . . . . . . . . . . . 44
28.
Biuro nie jest żłobkiem ani przedszkolem . . . . . . . . . . . . 45
29.
Irracjonalne prośby traktuj jak wstęp do rozmowy . . . . 47
30.
Zatrudniaj z głową. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
31.
Zwalniaj z głową . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
32.
Zachęcaj swoich podwładnych, by informowali Cię
o problematycznych zachowaniach swoich kolegów . . . 50
33.
Nie obawiaj się zwrócić uwagi
problematycznemu menedżerowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
34.
Problematyczny pracownik na wypowiedzeniu . . . . . . . 53
35.
Opracuj system składania skarg . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
36.
Bądź wzorem do naśladowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
37.
Zachęcaj menedżerów, by o problemach
informowali swoich przełożonych . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
38.
Nie udzielaj reprymend skierowanych do ogółu. . . . . . . 57
39.
Nie matkuj trudnym pracownikom . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
40.
Promuj pracę zespołową. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
41.
W razie potrzeby usuń członka zespołu. . . . . . . . . . . . . . 61
42.
Rozmawiaj z pracownikami odchodzącymi z pracy. . . . 62
43.
Gdy pracownicy opierają się zmianom . . . . . . . . . . . . . . 63
44.
Nieskuteczni menedżerowie
plotkują o swoich podwładnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
45.
Ach, te nieobecności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
46.
Czy praca jest sprawiedliwie dzielona
między wszystkich pracowników? . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
47.
Nie podważaj autorytetu swoich menedżerów . . . . . . . . 68
Spis treści
48.
Pamiętaj o pozostałych pracownikach . . . . . . . . . . . . . . . 69
49.
Pomocy! Jak mam znaleźć prawnika?. . . . . . . . . . . . . . . . 70
50.
Wykorzystaj Program Pomocy Pracownikom. . . . . . . . . 72
51.
Zrób sobie przerwę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
52.
Połóż kres złodziejstwu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
53.
Stosuj różne podejścia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
54.
Promuj pozytywne zachowania w pracy . . . . . . . . . . . . . 76
55.
Nie ustawaj w szkoleniu swoich ludzi. . . . . . . . . . . . . . . . 77
56.
Żadnych odruchów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
57.
Czy romans zaszkodzi irmie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
58.
Jak poradzić sobie ze skutkami nieprzyjemnego
rozstania dwojga romansujących ze sobą podwładnych 80
59.
Gdy pracownik niestosownie się ubiera . . . . . . . . . . . . . . 81
60.
Potrząśnij spóźnialskimi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
61.
Ocena pracownika może być planem
rozwiązania jego problemów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
62.
Rozliczaj pracowników z nieodpowiedniego
posługiwania się komputerem i Internetem . . . . . . . . . . 84
63.
Zduś w zarodku skłonność do faworyzowania
niektórych pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
64.
Pozbądź się problematycznych menedżerów. . . . . . . . . . 86
65.
Gdy pracownik chce pożyczyć pieniądze. . . . . . . . . . . . . 87
66.
Dlaczego przeprosiny są tak ważne. . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
67.
Przypominaj pracownikom o hierarchii zwierzchności. 90
68.
Wymagaj od swoich ludzi wrażliwości . . . . . . . . . . . . . . . 91
69.
Tak przy okazji: „Na tym polega twoja praca” . . . . . . . . . 92
70.
Uważaj na wyróżniających się pracowników. . . . . . . . . . 93
71.
Kiedy należy ograniczać straty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
72.
Zniechęcaj pracoholików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
73.
Co będę z tego miał? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
74.
Poproś problematycznych pracowników
o przeprowadzenie samooceny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
75.
Doceniaj przemiany pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Postępowanie z uciążliwymi pracownikami
76.
Utrzymywanie dystansu wobec osób napastliwych . . . 100
77.
Zniechęcaj ludzi do rasistowskich dowcipów . . . . . . . . 101
78.
Poproś współpracownika,
aby posprzątał w swoim boksie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
79.
Różnicy zdań nie traktuj jako ataku na swoją osobę . . 104
80.
Jak rozmawiać ze współpracownikiem
na temat higieny osobistej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
81.
Odgrywanie ról przed konfrontacją . . . . . . . . . . . . . . . . 106
82.
Skłoń kolegów, by szanowali Twój czas . . . . . . . . . . . . . 107
83.
Nie dolewaj oliwy do ognia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
84.
Nie daj się irmowym primadonnom . . . . . . . . . . . . . . . 110
85.
Nie daj się osobom, które szukają dziury w całym . . . . 111
86.
Dowiedz się, jakie prawa przysługują Ci w pracy . . . . . 112
87.
Agresywnych współpracowników
podejmuj na własnych warunkach . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
88.
Wyznacz zasady omawiania spornych kwestii
wewnątrz zespołu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
89.
Jak radzić sobie z osobami, które oczerniają innych . . 115
90.
Gdy kolega nie chce współpracować. . . . . . . . . . . . . . . . 116
91.
Naucz się radzić sobie z ludźmi,
którzy wiecznie narzekają. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
92.
Telefon komórkowy i związane z nim problemy. . . . . . 119
93.
Niektóre rozmowy telefoniczne
powinny pozostać poufne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
94.
Wyobraź sobie, jak odnosisz sukces . . . . . . . . . . . . . . . . 122
95.
Jak poradzić sobie z rocznicowym
przyjęciem-niespodzianką . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
96.
Ach te lunche… . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
97.
Jak radzić sobie z ludźmi,
którzy nieustannie Ci przeszkadzają. . . . . . . . . . . . . . . . 126
98.
Nie pozwól, by agresywny współpracownik
przejął kontrolę nad spotkaniem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
99.
Zwróć uwagę na różnice pokoleniowe . . . . . . . . . . . . . . 129
Spis treści
100.
Nie toleruj podsłuchiwania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
101.
Podaj pomocną dłoń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
102.
Pokonaj uczucie zazdrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
103.
Zadbaj o to, by szef usłyszał również
Twoją wersję wydarzeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
104.
Jak podnieść się po upadku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
105.
Daj sobie siłę. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
106.
Zapytaj kolegę o opinię . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
107.
Poproś o wsparcie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
108.
Z krytyką walcz pochwałami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
109.
Nie toleruj niestosownych e-maili. . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
110.
Jeśli musisz, zmień miejsce pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
111.
Biurowi samotnicy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
112.
Nie wszystko na raz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
113.
W podróży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
114.
Kiedy iść do sądu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
115.
Odzyskiwanie zaufania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
116.
Wypracuj sobie przydatne nawyki . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
117.
Uważaj na to, komu się zwierzasz . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
118.
Zostań liderem lidera . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
119.
Domagaj się szacunku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
120.
Zostań mediatorem w swoim otoczeniu . . . . . . . . . . . . 151
121.
Gdy kolega nie chce zwrócić pożyczonych pieniędzy . 152
122.
Baw się i nie zważaj na malkontentów . . . . . . . . . . . . . . 153
123.
Uważaj na „proroków” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
124.
Przygotuj się do spotkania z szefem . . . . . . . . . . . . . . . . 155
125.
Epidemia grypy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
126.
Uważaj na manipulatorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
127.
Sztuka ripostowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
128.
Uwaga! Współpracownik umniejsza
Twoje zasługi w oczach szefa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
129.
W pułapce perfekcjonizmu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
130.
Wykorzystuj dostępne atuty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
[ Pobierz całość w formacie PDF ]