Cat 730, DTR-ki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
730
®
Wozidło przegubowe
Silnik wysokoprężny Cat
®
C11 z technologią ACERT
®
Moc użyteczna (ISO 9249) przy 1800 obr/min
239 kW/325 KM
Ładowność nominalna
28 100 kg
Pojemność skrzyni ładunkowej
Pojemność nasypowa, SAE 2:1
16,9 m
3
730 Wozidło przegubowe
Wozidło przegubowe Caterpillar 730
®
to na świecie wiodąca maszyna do prac ziemnych.
Silnik Cat C11 z technologią ACERT™
Osiągi i wydajność – układ napędowy
Osiągi i wydajność – zawieszenie i układ
kontroli jazdy
✔
Istotą technologii ACERT jest doskonalszy
proces spalania. Technologia ACERT
oznacza precyzyjne sterowanie procesem
spalania w taki sposób, aby zmniejszyć
emisję spalin, przy zachowaniu wysokich
osiągów i małego zużycia paliwa.
Strona 4
Osiągi niezbędne do realizacji
powierzonych zadań zapewnia maszynie
silnik Cat C11 ACERT w połączeniu z
elektronicznie sterowaną sześciobiegową
skrzynią biegów i wydajnym hamulcem
górskim.
Strona 5
✔
Trzypunktowe zawieszenie przednie
pozwala na płynną jazdę z dużą
prędkością po nierównym terenie.
Blokowane mechanizmy różnicowe
umożliwiają pełne zblokowanie napędu
w celu osiągnięcia maksymalnych
właściwości jezdnych w trudnym terenie.
Strona 6
Obsługa serwisowa
Kompleksowa opieka serwisowa
Długie okresy międzyobsługowe i łatwość
wykonywania obsługi technicznej
skutkują wyższą dyspozycyjnością
maszyny i niższymi kosztami
eksploatacji.
Strona 10
Dealerzy firmy Caterpillar oferują
szeroką gamę usług, które mogą być
objęte kontraktem serwisowym przy
zakupie maszyny. Pomogą oni wybrać
odpowiedni wariant kontraktu,
pokrywający w całości: od wyboru
maszyny i osprzętu do ewentualnej
wymiany na nowy.
Strona 11
Maszyna 730 oferuje potwierdzone w
praktyce niezawodność i trwałość, wysokie
osiągi, małe zużycie paliwa, komfort
operatora i niskie koszty eksploatacji.
Nowa cecha maszyny.
✔
2
Trwałość i niezawodność
Łatwość użytkowania
Komfort operatora
Trwałość i niezawodność są integralnymi
cechami wozidła 730. Elementy układu
napędowego, rama przednia i przegub,
zaprojektowane specjalnie z myślą o
wozidle przegubowym Cat, gwarantują
maksymalną wydajność w najcięższych
zastosowaniach.
Strona 7
Ergonomiczna, zaokrąglona tablica
rozdzielcza, kierownica o regulowanej
wysokości i kącie pochylenia, elementy
sterujące rozmieszczone w zasięgu ręki
oraz doskonała widoczność we
wszystkich kierunkach ułatwiają
dynamiczną i bezpieczna jazdę.
Strona 8
Duża, centralnie zamocowana kabina,
wahliwie zawieszony przedni most, fotel
z zawieszeniem pneumatycznym,
pełnowymiarowy fotel instruktora i duża
przestrzeń schowków zapewniają
operatorowi wyjątkową wygodę.
Strona 9
3
Silnik Cat C11 z technologią ACERT™
Technologia ACERT, stanowiąca połączenie sprawdzonych rozwiązań z innowacyjną technologią,
zapewnia optymalne osiągi i spełna normy emisji spalin EU Stage IIIA.
Technologia wykonania głowicy i tłoków.
Kanały powietrzne przechodzą przez
całą głowicę w C11 co poprawia
wypełnienie i zapewnia lepszy proces
spalania. Kute tłoki ze stali Monotherm,
przy niskiej masie charakteryzują się
wysoką wytrzymałością i dokładnością.
Skutkuje to mniejszym zużyciem oleju,
małym przedmuchem i większą
trwałością tuleji.
Doskonalszy system sterowania silnikiem
(ADEM) A4.
Elektroniczny kontroler
ADEM™ A4 (Advanced Diesel Engine
Management) steruje zasilaniem paliwa
tak, aby wykorzystać najlepiej każdy litr
paliwa. Układ zarządzania silnikiem
zapewnia elastyczną zmianę zasilania
paliwem, pozwalając silnikowi na szybką
reakcje zależnie od potrzeb dla danego
zastosowania. Działanie jednostki
sterującej obejmuje także monitorowanie
stanu silnika i maszyny w celu
utrzymania maksymalnej sprawności.
Wtrysk paliwa.
W silniku zastosowano
niezwykle precyzyjny, wielofazowy
wtrysk paliwa. Dzięki temu uzyskano
optymalny przebieg procesu spalania,
obniżenie temperatur w komorze
spalania oraz zmniejszenie emisji spalin.
W efekcie możesz wykonać więcej pracy
przy mniejszym kosztcie paliwa.
Obniżenie poziomu hałasu.
Obniżenie
poziomu hałasu uzyskano po przez
zmianę konstrukcji izolacji pokrywy
zaworowej, miski olejowej,
wielostopniowego wtrysku, izolacji
pokrywy rozrządu, kształtu bloku
i kół rozrządu.
Technologia ACERT™.
W silniku Cat C11
wykonanym w technologii ACERT
wprowadzono szereg ewolucyjnych zmian,
które stanowią przełom w technologii
budowy sprawdzonych i niezawodnych
silników Caterpillar. Zmiany te,
koncentrują się na czterech kluczowych
układach silnika: paliwowym, zasilania
powietrzem, wydechowym i elektro-
nicznym. Technologia ACERT to unikalny
i rewolucyjny system rozwiązań, który
pozwala na spełnienie norm czystości
spalin, wymagało to stworzenia
i zbudowania bloku, który w przyszłości
spełni bardziej surowe standardy.
Blok C11.
Jednoczęściowy, z szarego
żeliwa z żebrami usztywniającymi,
a także wzmocnione podstawy pod
łożyska zwiększające jego sztywności
i wytrzymałości przy przenoszeniu
obciążeń z wału. Proste uszczelnienia
punktów złącznych zmniejszają straty
oleju i innych płynów.
4
Osiągi i wydajność – układ napędowy
Zintegrowany układ napędowy i większa moc, to lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa - więcej mocy do
wykonania pracy.
Elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze
uruchamiane mechanicznie (MEUI).
Nowoczesny system paliwowy, którego
trwałość sprawdzono w terenie. To
unikalny system łączący nowoczesność
elektronicznego układu sterowania
z prostotą bezpośrednio sterowanego
mechanicznego wtrysku paliwa.
Układ jest unikalnym systemem,
umożliwiającym niezależną kontrolę
ciśnienia wtrysku w całym zakresie
obrotów roboczych silnika. Dzięki tym
cechom w silniku C11 mamy pełną
kontrolę nad kątem zapłonu, dawką
oraz ciśnieniem wtrysku.
Chłodnica powietrza dolotowego (ATAAC).
ATAAC obniża temperaturę powietrza
w kolektorze dolotowym co wraz
rygorystycznie przeprowadzonym
procesem spalania zmniejsza zużycie
paliwa i emisję spalin. Znaczące
polepszenie przepływu powietrza
dzięki turbosprężarce, unikalnemu
przepływowi przez głowicę i pojedynczy
wałek rozrządu w głowicy.
Zawór regulujący turbosprężarki.
Turbosprężarka z pojedynczym
zaworem regulującym zapewnia
doładowanie w szerszym zakresie pracy,
niespotykanie dobre osiągi w zakresie
dolnym i pełnego momentu polepszają
reakcję silnika.
Elektroniczna skrzynia biegów.
Sześcio
biegowa elektronicznie sterowana
skrzynia biegów Caterpillar, jest
zaprojektowana specjalnie do zastosowania
w wozidłach przegubowych. Układ
chroniący przed gwałtownymi zmianami
biegów zapewnia stabilność przełożeń.
Elektroniczne sterowane ciśnienie w
sprzęgłach (ECPC).
Technologia ECPC
współpracuje ze sterowaniem zmiany
położenia przepustnicy, aby skutecznie
zarządzać momentem napędowym
podczas zmiany biegów, zapewniając
jej wyjątkową płynność.
Funkcja sterowania prędkością obrotową
silnika przy zmianie biegu (CTS).
Znaczne
zmniejszenie przeciążeń i zużycia skrzyni
biegów po przez kontrolę prędkości
silnika, sprzęgła napędu bezpośredniego
i charakterystyki załączania sprzęgieł.
Ochrona silnika przed rozbieganiem.
Kontroler skrzyni biegów (ETC) chroni
silnik przed rozbieganiem po przez
załączenie biegu o jeden wyżej przy
obrotach specyfikowanych . Jeżeli
skrzynia jest na najwyższym biegu,
sprzęgło napędu bezpośredniego zostaje
rozłączone.
Sterowanie zmianą kierunku jazdy.
Reguluje
prędkość obrotową silnika w czasie
zmiany kierunku jazdy, zapobiegając
uszkodzeniom w wyniku zmiany
kierunku przy dużej prędkości.
Hamulec górski.
Integralny hamulec górski
do przenoszenia dużych obciążeń. Dzięki
zwartej konstrukcji, szybko napełnia
się olejem, zapewniając dużą moc
hamowania i szybką reakcję.
Siła uciągu.
Współpracujące elementy
układu napędowego zapewniają lepszą
siłę uciągu przy wyższych obrotach i na
stromych wzniesieniach. Na pierwszym
biegu, sprzęgło hydrokinetyczne
pokonuje opór wzniesienia, dostarczając
więcej momentu na koła chroniąc silnik
przed przeciążeniem. W trakcie jazdy w
dół, hamulec górski działa jak hamulce
główne i może spowalniać maszyne.
Hydrauliczny napęd wentylatora.
Zamontowany zewnętrznie wentylator
hydrauliczny, ma regulowaną prędkość w
zależności od temperatury, co zmniejsza
zużycie mocy. W rezultacie mamy więcej
mocy do napędu i krótsze czasy cykli.
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]