Card Orson Scott - Alvin 05 - Płomień Serca, Card Orson Scott
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
O
RSON
S
COTT
C
ARD
P
ŁOMIE
´
NSERCA
Tompi˛atycyklu„Opowie´s´coAlvinieStwórcy”
Tytułoryginału:Heartfire
Datawydaniaoryginału:1998
Datawydaniapolskiego:2003
SPISTRE
´
SCI
SPISTRE
´
SCI
............................ 2
PODZI˛EKOWANIA
......................... 4
G˛ESI
............................... 6
DAMADWORU
..........................51
MALOWANEPTAKI
........................83
ZAMIESZANIE
...........................113
PURITY
..............................142
IMIONA
..............................184
2
OSKAR
˙
ZENIE
...........................227
KOSZZDUSZAMI
.........................278
POLOWANIENACZAROWNICE
...................313
WNIEWOLI
............................361
DOBRZYLUDZIE
.........................401
NIEWOLNICY
...........................445
DZIE
´
NS˛ADU
...........................491
BUNT
...............................537
OJCOWIEIMATKI
.........................582
PODZI˛EKOWANIA
PrzyopracowaniuhistoriioAlvinie,któryw˛edrujeprzezAmeryk˛e,szukaj˛acwzo-
rów,jakiemógłbywykorzysta´cwbudowiespołecze´nstwajednocze´sniesilnegoiwol-
nego,kilkaksi˛a˙zekokazałosi˛ebezcennych.Najwa˙zniejsz˛aznichbyłodziełoDavida
HackettaFischeraAlbion’sSeed:FourBritishFolkwaysinAmerica(OxfordUniversi-
tyPress1989)—znakomita,wspartasolidn˛aargumentacj˛aprezentacjanieredukcjo-
nistycznejteorii´zródełameryka´nskiejkultury;nastronicachtejksi˛a˙zkiznalazłemza-
równoobfito´s´cszczegółów,jakiwspaniałerozumowanieprzyczynowo-skutkowe,co
bardzomipomogłowprzeniesieniuniniejszejpowie´scizetapuplanówdoetapugo-
4
towegotekstu.RoadtoDivision:SecessionistsatBay,1776-1854(OxfordUniversity
Press1990)WilliamaW.Freehlingapozwoliłamipozna´c˙zyciecodzienne,małoznane
postaciehistoryczne,atak˙zesytuacj˛eekonomiczn˛aipolityczn˛aCharlestonuwlatach
dwudziestychXIXwieku;potemmogłemprzekształci
´
ctomiastowswójameryka
´
nski
„Camelot”.FoundersandtheClassics:Greece,RomeandtheAmericanEnlightenment
(HarvardUniversityPress1994)pozwoliłamipozna´cstosunekwykształconychprzy-
wódcówameryka´nskichdoklasycznychdziełłacinyigreki,b˛ed˛acejwowymczasie
elementemtradycyjnejedukacji.
Jakwielerazywcze
´
sniej,dzi˛ekuj˛eClarkowiiKathyKiddomzaudost˛epnieniemi
schronienia,gdziemogłemenergiczniezabra´csi˛edopisaniatejksi˛a˙zki.
Dzi˛ekuj˛etak˙zeKathleenBellamyiScottowiJ.Allenowizaichpomoc,znacznie
przekraczaj˛ac˛awymaganiaiobowi˛azki;JaneBradyiGeoffreyowiCardowizazesta-
wieniedanychzpoprzednichcz˛e´scicyklu.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]